2016. július 9., szombat

Hogyan kezdtem írni?

Sziasztok!

Gondoltam, a mostani bejegyzésemben írok egy kicsit arról, hogyan is kezdtem el egyáltalán az írással foglalkozni.

Rólam érdemes azt tudni, hogy az iskolában a kötelező olvasmányokért soha nem voltam oda. De annyira, hogy egy kezemen meg tudnám számolni az összes ténylegesen elolvasott kötelezőt azok közül, amiket általános iskolában és gimnáziumban feladtak nekem. :)
Az első, ténylegesen elolvasott regényem is egy anyám polcáról levett Robin Cook regény, az Invázió volt, amely viszont annyira megtetszett, hogy időnként újra és újra elővettem.

Mivel a fantáziám mindig is nagy volt, valahogy beugrott nekem valami általános iskola harmadik osztálya környékén és kitaláltam, hogy írok egy könyvet. Hogy miről, azt persze csak a szándék megvalósulása után döntöttem el. Mondjuk ez akkoriban szerintem még csak a "gyerek kipróbál mindent, ami hirtelen érdekli" kategóriába tartozott, nem is lett belőle több egy oldalnál. Aztán ráuntam és jegelve lett a téma.

Viszont ekkor már bőven kapcsolatba kerültem a legváltozatosabb számítógépes játékokkal és annyira lenyűgözött azok világa és a kreativitás, ami létrehozta azokat, hogy elkezdtem saját játékokat tervezni. Persze nem kell nagy dologra gondolni, csak a címet találtam ki nekik, a sztorit, meg néhány (elég béna) rajzzal azt, hogyan nézzen ki a képernyőn. Esetleg még a karakterekről valamit, a fegyverekről, tárgyakról, vagy a pályákról, szóval ilyen apróságok. Néhány barátom szintén rákapott erre a "tervezzünk saját számítógépes játékot" dologra, így képesek voltunk egymást motiválni. Egy füzetben vezettem ezeket és olyan százötven játékötletet hoztam össze, amiből cirka ötvenet dolgoztam ki a fentebb leírt részletességgel.

Aztán végül kitaláltam egy játékot, amit Third Person Shooternek terveztem és amihez annyi ötletem akadt, hogy úgy láttam, muszáj leírnom egyfajta "végigjátszást". Vagyis azt, hogyan kell végigmenni a pályán, közben mik történnek, ezt pedig már regény formában valósítottam meg. Nagyrészt ezzel indult az egész valamikor 2001-ben. Hozzáteszem, ekkor 11 éves voltam.

Egy darabig ennek a játéknak a "pályáit" írogattam (tizenegypárig jutottam), majd jött a Holtak világa első változata, aminek 2003-ban kezdtem neki. Ez úgy született, hogy akkoriban rengeteget agyaltam azon, vajon hogyan zajlana le egy zombiapokalipszis és én vajon hogyan reagálnék az ismerőseimmel együtt. Persze ekkor még sehol nem volt a sokat emlegetett jóslat. :) Arra egy évvel később bukkantam nagymamámnál, egy Nostradamusról szóló könyvben, amit csak unalmamban vettem le a polcról.

Szóval írogattam a kicsi HV-babát. Egy időben meg akartam filmesíteni amolyan First Person módiban, vagyis hogy magamra applikálok egy kamerát és akkor a nézők teljesen átélhetik az én szemszögemből. Persze tudtam, hogy kell hozzá némi anyagi tőke, ezért megírtam két "forgatókönyvet" 2005-ben. Az egyik a Testvérszív címet kapta, a másik pedig csak "Filmforgatás projekt" néven futott. A megfilmesítést csak az elsőnél tudtuk megkezdeni, de befejezni nem sikerült. :( Na meg aztán kijött a Cloverfield, ami full saját szemszögű film, én meg csak duzzogtam, hogy már megint lenyúlták az ötletem (a Holtak világa eredeti cím Holtak földje volt, csak aztán kijött egy azonos című mozifilm).

Lényeg a lényeg, hogy közben összeismerkedtem Ricsivel egy Milgram hirdetésben. Azoknak, akik nem tudnák: a Milgram egy magyar közösségi oldal volt azok közül, amik az iwiw sikere után gombamód kezdtek szaporodni (talán többen is találkoztak például a myVip-pel). A Milgram volt az első, amelyik rendelkezett apróhirdetési felülettel. Amikor a Testvérszívhez szereplőket, vagy úgy egyáltalán bármilyen segítséget kerestem, felnéztem oda és akkor láttam egy, az én tervezettemmel szinte tökéletesen megegyező hirdetést, melyet Ricsi rakott ki. Felnéztem a megadott honlapra és akkor láttam pár kész munkáját. Nagyon tetszettek és felvettem a kapcsolatot Ricsivel.
Valahogy így kezdődött a barátságunk. :)

Elküldtem neki a "Filmforgatás projekt" és a Testvérszív forgatókönyveket, amiktől nagyon belelkesült és még több anyagot követelt tőlem. Ekkor küldtem el neki az addig megírt eredeti Holtak világát, amire aztán pláne rápörgött. Kérte is, had' filmesíthesse meg ő, amire persze áldásomat adtam. Ez volt 2006-ban.

Persze rögtön el is kezdte a szervezkedést, készült interjú is vele egy honlapon, voltak felhívások hogy statisztákat keresnek, akadtak érdeklődök, azonban rettenetesen kevesen. Végül eltelt két év és mivel 2008-ig semmi előrelépés nem történt, felvetette, hogy mi lenne, ha újraírnánk a Holtak világát, ám ezúttal már direkt kiadásra szánva (főleg, hogy eleve regénynek íródott). Hiába volt az én "gyermekem", mégis vonakodtam ettől az ötlettől. Furcsa, mi? Ha ő nincs, még ma se lenne HV. :)

Szóval 2008-ban elkezdtük újraírni az eredeti sztorit. Közben rengeteg ötletünk támadt, így rájöttünk, hogy ha már úgyis Holtak VILÁGA, akkor írunk még ehhez az univerzumhoz pár kötetet.

Nagyjából így kezdődött az egész. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése