2016. május 21., szombat

Jelenlegi munkafolyamat

Sziasztok!

Gondoltam, írok egy kicsit arról, hogyan zajlik most a munka. Nekem a legtöbb időm és energiám akkor van a regénnyel foglalkozni, amikor a munkahelyemen éppen üresjárat van. Ezért azt csináltam, hogy csináltam egy Dropbox fiókot, ahol létrehoztam egy Team-et és oda töltögettem fel minden, az íráshoz szükséges dokumentumot. Természetesen Ricsit is rávettem a regisztrációra, így az eddigi e-mail-es küldözgetés helyett van egy közös munkafelületünk.

Csináltam magamnak egy ToDo listát, meg egy munkanaplót is, amiben dokumentálom, hogy mit kell még megcsinálnom, illetve hogy egy adott napon milyen előrehaladást tettem.

Mivel már úgy éreztem, Ricsivel kezdünk belezavarodni a dokumentumokban lévő piros és zöld javítgatásokba (a kék kommentekről nem is beszélve!), ezért kissé öntörvényűen, de végigmentem a teljes kéziraton és minden módosítási javaslatot elfogadtam, legyen az általam, vagy Ricsi által javasolt, a megjegyzéseket pedig kivettem belőle. Ennek az eredménye egy full fekete kézirat lett, amit kinyomtattam és szépen elkezdtem átolvasni olyan szemmel, mintha egy ismeretlen szerző ismeretlen könyvét olvasnám.

Ez két dologból előnyös: Először is, nem zavarnak be a különböző módosítások, nem akasztanak meg a (nem egyszer) elavult kommentek. Másrészt a nyomtatott dokumentumban hamarabb ki lehet szúrni a hibákat. Nekem legalábbis könnyebben megy. Szóval olvasgatom a kis kéziratocskát és közben tollal jelölöm, ha hibát, vagy módosítani valót találok benne. Persze csak apróságok vannak, pár szót lecserélni, esetleg ezt-azt (szavakról, félmondatokról van szó!) bővíteni, jobban kifejteni. Olvasás közben egyébként úgy érzem, jó kis könyv lesz ez. :) Lehet, hogy elfogult vagyok, de úgy érzem, a karakterek tényleg kicsit önálló személyiséggel rendelkeznek.

Tehát nyomtatottan olvasok, aztán munkahelyen üresjáratban javítok. És közben reménykedek, hogy Ricsi se talál egyéb kivetnivalót. Kellene már egy pár napos közös írás, hogy jobban haladjunk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése